Try

Det er fort gjort å bli sittende fast i hengemyren om man bare velger å fokusere på det triste i livet. Jeg har vært der selv – i et tidligere liv, hadde jeg nær sagt. Slik føles det i hvert fall. Men man har alle et valg – enten forbli i myren eller gjøre en innsats for å komme seg opp. Velger man å bli, har man egentlig bare seg selv å skylde.

Det var en kommentar fra en medblogger til innlegget Én uke er gått, som fikk meg til å tenke tilbake på en episode som nå ligger flere år bakover i tid. Jeg lå i sengen og syntes veldig synd i meg selv. Så tikket det inn en melding fra et familiemedlem og en sang, Try av Pink. Jeg leste ordene – og ble sint. Syntes bare enda mer synd på meg selv. Ordene sved – slik sannheten vanligvis gjør.

Noen dager senere leste jeg over meldingen på nytt. Og så hørte jeg på sangen. Den traff meg midt i hjertet og jeg begynte å gråte.

Alt ble ikke løst der og da, men det satte i gang en prosess. I ettertid er jeg så glad for at jeg hadde mennesker rundt meg som turde konfrontere meg, som sa rett ut hva de mente. Ingen trenger nikkedukker i livet, men venner som tør si fra når det trengs. Og som så er ved din side på veien videre.

Den låten har fulgt meg siden.

2 kommentarer
    1. Det er bare man selv som kan gjøre det – TRY…. veldig flott sang av PINK

      Som du skriver, man kan velge å enten ta skritt ut av hengemyra… eller bli der…. Det er uansett en tøff kamp…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg