Baggasje til besvær

Som et apropos på innlegget jeg skrev i går I det filosofiske hjørne, kom jeg til å tenke på noe en kollega av meg fortalte. Hun skulle til Bodø i påsken og opplevde at kofferten ikke kom frem. Dette var såpass sent på kvelden så det var ingen å få tak i på flyplassen.
På hjemmesiden til Norwegian står det så fint:

Meld fra om forsinkelsen på flyplassen med en gang

  • Dersom bagasjen din ikke kommer med samme fly som deg, må du straks melde fra til våre representanter på flyplassen.
  • Du får da en Property Irregularity Report (PIR) med et unikt referansenummer (f.eks. OSLDY12345). Dette må du ta godt vare på.
  • Du kan bruke referansenummeret som står på Property Irregularity Report til å spore den forsinkede bagasjen på nett
  • Når vi finner bagasjen din, tar vi kontakt for å avtale levering.

Som sagt var det ingen på flyplassen hun kunne ta kontakt med, så noen kode hadde hun ingen mulighet til å få tak i.

Etter mye om og men fant hun et telefonnr hvor hun kunne ringe for å melde fra. Her var det kun muligheter for å kommunisere på engelsk(!) og hun havnet hos en dame som satt – hold dere fast – i India!

Damen kunne riktignok hjelpe og min kollega fikk vite hvor kofferten befant seg og når den ville komme frem, men altså: hva med alle dem som IKKE behersker språket? Som ikke er så dreven med internett? Eller som ikke en gang har en smarttelefon? Jeg vet selv hvor stresset jeg ville blitt i en situasjon, alene på en flyplass uten noen til å hjelpe.

Nei, alt er virkelig ikke blitt lettere med den nye teknologien.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg