Sydenfølelse

Det begynner å bli en stund siden det regnet her nå. En merker hvor tørt det når en går på tur og det er sånt som jeg helst forbinder med syden. Sommertemperaturer over en så lang periode i mai kan jeg ikke huske å ha opplevd før – det er som å ha en liten minisommer før den ordentlige sommeren starter. Så får vi bare håpe dette ikke var den ordentlige sommeren…

Deilig er det i hvert fall. Så sender jeg noen varme tanker nordover for de kan trenge det. Altså; hadde det kommet snø her nå hadde jeg blitt sur. Skikkelig sur. Men de tar det med fatning, ser det ut til. Hva annet kan de egentlig gjøre… Det blir jo litt som med oss vestlendinger og alt regnet det. Er ikke mye vi får gjort med det når kranen først settes på fullt. Det skjer forøvrig på søndag. Om den ikke settes på fullt, så skal det i hvert fall dryppe noen dager.

Jeg sitter forresten ute og skriver dette innlegget. Solen har gått ned, men det er skikkelig behagelig temperatur her nå. Igjen får jeg den velkjente sydenfølelsen over meg. Den følelsen du vet, når du har hatt deg en deilig dusj etter en lang dag på stranden, smurt deg inn og så setter du deg ut på altanen. Ahhh! Så sitter du der, kanskje nippende til noe leskende og ser solen gå ned. Det er kanskje den beste tiden på hele sydenturen!

Nå fikk jeg såååå lyst å dra på en tur 😳

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg