Søvnproblemer

Det ble en feriedag i dag. Jeg var bare helt nødt for hadde ikke hatt sjans til å klare å kjøre til jobb i dag.

Jeg har hatt søvnproblemer en god stund nå. De gangene jeg sovner fort er så sjelden – i stedet blir jeg liggende å vri på meg i flere tider. Det har ført  til at jeg bare må ha meg en lur på ettermiddagen som igjen fører til at jeg ikke får sove når kvelden kommer. En ond sirkel med andre ord. Men selv om jeg ikke sover middag, kan jeg likevel bli liggende søvnløs. I sommer var det helt ekstremt og da sov jeg heller ikke spesielt lenge om morgenen.

Jeg har prøvd ulike naturpreparater, men uten hell. Sendte derfor en melding til legen om han hadde noe bedre forslag så jeg fikk resept på noen allergimedisiner som visstnok skulle virke. De prøvde jeg for første gang i går. De skal visst tas 1-2 timer før du skal sove,  men tiden løp litt fra meg så jeg tok én kl 23. La meg så i 24-tiden, men ingen søvn kom. Vet ikke hvor lenge jeg lå, muligens halvannen time. Etter det husker jeg nada. Hørte telefonen ringe på morgenkvisten uten at jeg var i stand til å ta den. Jeg var helt i koma, følte meg egentlig dopet. Telefonen ringte igjen og denne gangen klarte jeg å ta den, men var helt vekke. Skjønte jo at jeg ikke kunne dra på jobb (står også varseltrekant på). Klarte å sende melding til sjefen min om at jeg måtte ta en feriedag og heldigvis har vi det såpass fleksibelt at vi kan gjøre det.

Men dagen ble jo helt ødelagt for jeg kom meg ikke opp før langt ut på dag. Jaja, sånn er det.

Jeg er Iitt i tvil om jeg tør å ta en tablett til i dag, men tenker jeg bare må ta den mye tidligere.

Ellers har det vært ekstremt varmt i dag. Vi i Bergen er jo glad i rekorder og i dag ble det altså satt ny varmerekord for september i Bergen! Den gamle rekorden som var fra 2016, lå på 27,6 mens den nye er på 28,6! Om det er positivt? Tja, ikke godt å si. Men det sier jo litt at dette er en av de varmeste dagene vi har hatt i sommer – og den kom i september.  Jeg har tuslet rundt i shorts og t-skjorte mens Embla har vært ute i hagen stort sett hele tiden. For meg blir dette i varmeste laget og jeg takler det dårlig. Skulle hatt et basseng på slike dager slik at jeg kunne duppet meg litt.

Men jeg klager IKKE altså! Det er deilig å slippe regn og ruskevær for en stund – så lenger det varer.

7 kommentarer
    1. Trist å lese. Og det er fryktelig.
      Hatt det mye i perioder gjennom livet. Men prøvde aldri sovemedisin. Men husker jeg prøvde litt forskjellige fra Life. Men uten hell…Men det som redda meg. Var sånn lampe med sterkt lys som man bare skulle bruke et kvarter eller noe hver formiddag. For det var høst og vinter jeg hadde det som verst. Det hjalp meg! For når man jobbet 100 % og det var mørkt når jeg gikk på jobb og mørkt når jeg kom hjem! Så fikk jeg ikke det dagslyset som kroppen trengte! Så dette hjalp prosessen i kroppen.
      ..
      Gode tanker og håper du finner noe som virker!

      1. Takk for det! 🙂 Har hørt om en slik lampe ja. Men en skulle jo tro jeg fikk nok dagslys på sommeren… Jeg er ikke så glad i å ta sovemedisin, vil jo helst klare meg uten, men det er pyton å gå slik. Likevel; virkningen av denne tabletten skremte meg, så jeg tok ikke i går. Men fikk heldigvis sove likevel.

    2. Huff, det er trasig med søvnproblemer. Jeg kan ha det også, i noen perioder mer. Unngår sovemedisiner, men jeg er heldig som har muligheten til å sove på dagtid. Går det an å ta en halv tablett i starten, altså halv dose?

      1. Jeg har tenkt på det å ta halv dose, men dette er slike kapsler så tror ikke de kan deles. Dette er ikke noe jeg kommer ta hver kveld, det er nå sikkert. Bare i helt spesielle tilfeller.

        1. Jeg har tidligere delt opp kapsler, puttet halvparten i munnen, og deretter lukket den og tatt resten dagen etter 😀 Men ikke sikkert det går an med dine?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg