Noen serieanbefalinger

Ikke før hadde jeg skrevet innlegget i går, så falt neste bombe; det kan nemlig se ut som helseminister Ingvild Kjerkol også har latt seg falle for fristelsen til “låne” tekststykker fra andre i sin masteropgave fra 2021. Hun benekter dette, men det er jo noe underlig at hennes informanter ordrett sier det samme som det informanter i en annen masteroppgave fra 2015, sier. Vi får bare følge med, dette blir neppe det siste vi hører om denne saken.

Det ha vært en usedvanlig stille helg dette. Mye av snøen har forsvunnet i løpet av natten, og jeg er spent på hvordan kjøreforholdene blir i morgen. Det skal regne mer og det er plussgrader, så forhåpentligvis forsvinner resten i løpet av de neste dagene. Selv om jeg koser meg i eget selskap, blir det noe stusselig å bare ha Embla å kommunisere med 😉 Neida, jeg har pratet med foreldrene mine mye på telefon, men litt rart å ikke kunne besøke dem slik jeg pleier i helgene. Samtidig har det vært godt å kunne la bilen stå og ikke ha noen planer. Det er sjelden.

Helgen har gått med til mye tv-titting og lydbok. Netfix og Nrk Nett-tv er gode å ha. Har sett på Bonusfamilien for ente gang. Elsker den serien – dette er virkelig svensk drama på sitt beste.

Har også begynt å se på Fool me once. Dette er en britisk serie og så langt virker den lovende. I morgen kommer 4 sesong av Das Boot på Nrk Nett-tv, og har du ikke sett den, anbefaler jeg den på det sterkeste. Handlingen er lagt til andre  verdenskrig og skildrer på blant annet hvordan livet kunne arte seg for de som befant seg ombord på en tysk ubåt, med alle de farer dette innebar. Tyskerne mistet 783 ubåter og 29 000 av 38 000 menn i løpet av disse årene.

Hvis du lurer på hva dette bildet har med teksten å gjøre, så har det absolutt ingenting med det å gjøre. Bare meg som lengter etter lysere og varmere dager, og til å komme ordentlig i gang med turer. Det blir alltid mer stillesitting disse mørke månedene og nå som jeg omtrent har vært innesnødd, har det blitt enda mer av det. Det er på tide å komme seg i bedre form.

2 kommentarer
    1. Jeg har bare fått med meg overskriftene om disse Masteroppgavene, men ikke leste artiklene. Burde kanskje gjøre det 🤔 Rolig helg her også, og jeg har snooket rundt på You Tube og finnet noe fine serier jeg likte da de gikk på tv. Den jeg ser på nå heter Rockfase og er Skotsk. Det er fryktelig glatt over alt her i Oslo og omegn i dag, så jeg har holdt meg inne. I morgen skal til Fjellhamar i Arbeisstua, og det skal bli interessant. Ha en fortsatt fin kveld, klems 🤗

      1. Blir bare verre og verre med disse masteroppgavene. Enten er det fjusk eller så er de aldri levert inn. Helt utrolig. Ønsker deg en riktig god helg! Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg