Konstant dårlig samvittighet

Det gikk veldig greit hos tannpleier i går – faktisk mye bedre enn jeg fryktet. Ingen hull, bare litt tannstein. Fatter egentlig ikke hva jeg gruet meg sånn for.

Er det ikke typisk? Bruke masse tid på å grue seg, få all verdens katastrofetanker i hodet og så viser det seg at det er overhodet ingenting galt.

Gikk ut derifra noen kroner fattigere, men likevel fornøyd ☺️

Dagen idag har vært slapp. Usedvanlig slapp. Lå lenge, sent oppe, fikk ikke tatt leiligheten slik jeg hadde tenkt, men fikk tømt oppvaskmaskinen da haha.

Jeg liker best dager der jeg er produktiv, der jeg får unna ting jeg har utsatt, men så er det dager innimellom der jeg ikke orker. Og det må også være lov uten at vi skal ha dårlig samvittighet for det. Opplever nok dårlig samvittighet som det er. Er det forresten en kvinneting dette å gå rundt med konstant dårlig samvittighet? Eller har menn det på samme måte? Jeg sliter i hvert fall mye med det. Dårlig samvittighet overfor Embla for at jeg ikke alltid orker aktivisere henne, dårlig samvittighet for alle de tingene jeg ikke orker ta tak i, dårlig samvittighet for at jeg ikke trener osv osv. Innimellom må jeg bare snakke litt hardt til meg selv, si at jeg er bare et menneske og at jeg ikke er alene om å ha det slik.

I dag har jeg ingen dårlig samvittighet, heldigvis. Koser meg inne med god samvittighet for ute er det surt og kaldt. Ufyselig, rett og slett. I kveld er det Melodi Grand Prix, og det blir vel til at jeg ser på. Og gremmes hahaha.

Skal du se på?

5 kommentarer
    1. Grand Prix? Takk for påminnelsen 🙂 Det er en god plan for kvelden. Jeg har ikke noe annet å gjøre likevel, orker ikke og klarer ikke, og lever godt med god samvittighet for at jeg har behov for sofatid! 😀

      1. Det er bra for sofatid er også viktig ☺️👍🏻 Godt jeg minnet deg på Grand Prix da 😃

      1. Det er ingen positiv følelse nei. Jeg har dessverre slitt mye med dårlig samvittighet fra jeg var bitte liten. En bortkastet følelse.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg