Juleferie

Det snør, det snør… men værmeldingen melder likevel ikke noe hvit jul her. Vi får se. Jeg var i hvert fall spent på hvordan det skulle gå hjem fra jobb i dag, fryktet både dårlig føre og kø, men det gikk forbausende greit. Mulig mange allerede hadde tatt juleferie.

Og nå har også jeg ferie – i hvert fall frem til 3. juledag. Det skal bli godt. Disse dagene skal virkelig nytes. At det nå snart er jul er nesten ikke til å fatte selv om jeg har hatt julestemning i mange uker allerede.

Sjekk disse flotte perlemorskyene som var på himmelen i dag morges! Og kl 04.27 var det vintersolverv! Det betyr at vi nå sakte, sakte går mot lysere tider igjen. Selv har jeg egentlig ingenting i mot denne mørketiden, da er det verre med januar måned.

Jeg vet ikke hva det er, men jeg blir alltid litt små «smådeppa» når julen er over. 1. nyttårsdag er ikke en dag jeg ser frem til med glede. Det er sikkert fordi den representerer et lite antiklimaks, plutselig er alt det man har gleder seg til og sett frem i mot over. Jeg burde jo heller tenkt at det nå står et nytt og urørt år fremfor meg, hva vil det bringe med seg av opplevelser, av gleder og sorger. Men det er kanskje det siste der som skremmer meg litt.

Tenk at det allerede er 24 år siden vi gikk inn i det nye årtusenet! Den gangen feiret jeg nyttår hos en god venn av meg. Vi spiste middag før vi gikk ut for å se rakettene… også tok vi desserten etter kl 24. Vi tullet siden med det at vi hadde spist middag i det ene årtusenet og dessert i det andre 🤣

I morgen er det lille julaften. Det ville vært min farmors bursdag. Min mor og jeg skal på graven og sette ned krans og tenne lys. Etterpå skal vi hjem og rydde litt, pynte litt omkring og så blir det å få inn juletreet. På kvelden er det Grevinnen og hovmesteren som vanlig. Man tuller ikke med tradisjonene ☺️

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg