Journalister på hugget

Det har vært en del trykk fra journalister de siste dagene. Henvendelsene går for det meste ut på om vi har de og de masteroppgavene. Det er tydelig at de er på hugget, så her skal ingen være trygge 😉 Hadde jeg vært en offentlig person og visst at jeg hadde noen svin på skogen, ville jeg neppe sovet særlig godt… Tror også samvittigheten ville plaget meg. Å vite at man har jukset seg til en grad, kan ikke være en særlig grei tanke. Eller? Kanskje er det vanligere å jukse enn man tror? Det ble foretatt en undersøkelse om dette i 2019 og da var det ca 20% av mennene som innrømmet at de hadde jukset på eksamen. For kvinnene var tallet noe mindre.

Får bare håpe ingen av disse jukserne ender opp som politikere for det meste kommer for en dag – til slutt.

Jeg sier det samme som en som skrev en kronikk forleden dag: jeg blir matt. Hva annet kan man si?

I morgen går turen til Solstrand Hotel og Bad. Ikke noe fornøyelsestur direkte, men kjekt blir det likefullt. Det blir seminar på dagtid og middag med gode kolleger på kveldstid. Så får jeg jo tilbringe natten på hotell og det er alltid gøy. Dette er noe vi gjør om ikke årlig, så i hvert fall annet hvert år. Det gjør noe med motivasjonen og samholdet oss kolleger i mellom, og er en «happening» jeg alltid ser frem mot.

Solstrand er et ærverdig hotell fra 1896 med en fantastisk beliggenhet og nydelig utsikt utover Bjørnafjorden. Er du i Bergen noen gang, ta gjerne turen til Os (ca 30 minutter fra sentrum) og besøk hotellet.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg