Grugleder meg

Én dag igjen og så en liten påskeferie. Kjærkomne fridager og de skal brukes godt. Til turer, avslapping, familie, egentid. Masse egentid. Gjøre gode ting – for meg. Det er ikke å være egoistisk. Alle trenger tid for seg selv.

Nå bor jo jeg alene og får mye alenetid, men det er selvvalgt. Jeg kunne vært med på hyttetur i påsken, men har bestemt meg for å være hjemme. Ikke fordi det ikke ville vært kjekt å komme seg bort litt, men fordi jeg er sliten og trenger å være i ro.

Så er det ikke mange ukene før jeg skal ut og fly. Stockholmsturen nærmer seg og jeg grugleder meg. Blir skummelt å gjøre dette alene, men samtidig spennende. Kanskje noen synes det er rart – at en dame på 55 synes det er skummelt å reise alene, men sånn er det når man alltid har vært avhengig av å ha andre til å ordne opp for en. Det er lett å lene seg på andre, velge den letteste løsningen, men man vokser ikke på det.

Håper våren er kommet litt lenger i Stockholm enn her, selv om den er på vei. Krokusen blomstrer og solen varmer mer og mer. Det er fremdeles ganske kaldt om morgenen og på kvelden.

2 kommentarer
    1. Nei synes ikke det er rart. Jeg har vært på sommerferie på egenhånd de to siste årene. Koser seg mye i eget selskap i ukjent terreng 🐣 God påske!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg