Gåte

Jeg pleier vanligvis følge med på Melodi Grand Prix, men i år fikk jeg ikke med meg noen av delfinalene. Snappet jo opp en kommentar her og en kommentar der, og det jeg leste bidro ikke akkurat til noe økt interesse fra min side.

Likevel sto nå TV-en på i går kveld da finalen gikk. Det var ikke mye som fenget meg, men et bidrag skilte seg ut; nemlig Gåte. Gåte og deres bidrag var også en av de få som scoret høyt blant kritikerne i avisene – ellers var det midt på treet.

Da det til slutt sto mellom Keiino og Gåte, håper jeg på Gåte. Keiinos bidrag gav meg null og niks.

Med Gåte har vi faktisk en låt som kan hevde seg siden det er en låt som både en fagjury og en folkejury kan like. I hvert fall kunne det virke slik på avstemmingen i går. Det stilige med denne er at de synger på norsk – og det var på tide! Så får vi se da om vi blir sittende med skjegget i postkassen slik vi så ofte opplever 🤣

Det har vært en avslappende og rolig helg. I går var jeg en liten (impuls) tur ut til min søster og familien for å feire den nybakte 6-åringen, men ellers har jeg holdt meg i ro. Været har ikke innbydd til noe annet. Det har regnet og haglet om hverandre, med noen få solgløtt innimellom. I dag blåser det også, en skikkelig sur og gjennomtrengende kald vind.

Vurderer om jeg skal bestille meg noe mat hjem i dag… hmmm. Det er liksom en slik søndag. Skal, skal ikke?

Faksimile fra VG
2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg