Et lite tilbakeblikk

Det blir alltid tid for litt ettertanke disse siste dagene av et år. Man gjør opp status for året som snart er omme og funderer på hva det nye året vil bringe.

2023 har vært et relativt snilt år for meg og mine. Noe er det jo alltid, men stort sett har dette vært et bra år. Jeg fikk endelig kontroll på vekten igjen, og har gått jevnt og trutt ned siden. Livsstilsendringen fortsetter i det nye året.

Jeg kom meg til Stockholm, en tur som hadde vært planlagt siden før pandemien. Det ble opplevelsesrike dager og frister til gjentakelse. Jeg skal nok tilbake dit for Stockholm er en stor by og det er så mye mer jeg ønsker å se. Men i 2024 blir det nok ikke. Da planlegger jeg tur til Marbella.

Jeg fikk også malt soverommet mitt og gjort det mer til mitt eget. Nå gjenstår å få opp nye gardiner.

Og så ble jo 2023 året der jeg gikk fra bensinbil med manuelt gir til elbil med automatgir. Det ville vel vært politisk korrekt å si at jeg gjorde det pga miljøet, men det valget ble nok tatt mest på grunn av de høye bensinprisene og bompengene. Det å betale i underkant av 2000 kr i bompenger hver eneste måned, ble i meste laget. Nå er avgiften halvert for min del. Så får vi se hvor lenge det varer før også elbileierne må betale mer for hver passering.

Noen bilder fra Stockholmsturen:

2 kommentarer
    1. Jeg pleier også gjøre opp et lite regnskap over året som har gått, men oftest så skjer det 1 nyttårsdag. Noen år har vært strevsomme, men 2023 har ikke vært så ille. Kanskje mest for at jeg tok ut AFP, og kunne lukke døra hos arbeidsgiver. Noe jeg har lengtet etter. Hadde nok trengt en ny bil jeg også, men dessverre så har jeg ikke råd til det akkurat nå. Ønsker deg en fin fredda, klem 🤗

    2. Det er noen år til jeg kan gå av, men jeg trives egentlig godt på jobb. Kunne selvsagt ønsket å bestemme mer over tiden min, men det kommer. God fredag til deg også, Vera☺️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg