Å bare ta et bær fra en kurv som står utstilt i butikken – er det greit?
Det kan virke som en filleting, men det er jo strengt tatt nasking. Det sier også noe om moralen.
Dessuten er det ikke særlig hygienisk. Jeg liker i hvert fall ikke tanken på at andre har plukket på bærene jeg skal kjøpe.
Å stå rett utenfor senteret og røyke, rett ved et skilt som viser at røyking er forbudt – er det greit?
Jeg vil si at det handler om mangel på respekt. Man bryter en regel med viten og vilje. Men bare fordi “alle andre” gjør det, betyr ikke det at jeg også kan gjøre det.
Å sette fra boss på et fellesområde og overlate til andre å fjerne det – er det greit?
Nei, selvsagt ikke.
Små handlinger virker kanskje ubetydelige hver for seg, men de sier ofte noe om hvordan vi forholder oss til regler, hensyn og respekt for andre. Kjenner jeg blir mektig irritert.



Nei det er ikke greit å ta et bær å spise, eller sitte å plukke over fra en kurv til en annen for å få mest mulig og de fineste bærene. Tok en eldre dame i det her for ikke lenge siden, og jeg sa fra at det ikke var lov. Hun ble kjempesur på meg, ikke at jeg brød meg om det. Det er en uting, for når vi andre kommer å skal kjøpe er det bare dårlig bær igjen 🤔
Bra du sa i fra! jeg sa ikke noe til denne karen jeg så for ble helt perpleks. Men jeg sa i fra til damen som røykte og fikk bare et svadasvar tilbake. Godt voksen var hun også 🤬
Skjønner godt hva du mener, og det med jordbærene: Hvis alle skulle ta EN bær, bare for å smake litt, så ville den kurven blitt veldig tom etter hvert 😛
Ja, ikke sant 😅😝