En uke preget av stress

Uken som ligger bak meg har vært preget av mye stress. Og jeg takler stress ekstremt dårlig… Kan bli både oppfarende og frustrert, og etterpå falle sammen som en klut. Har vært veldig mye sliten, men det skyldes nok også Wegovy, slankemedisinen jeg går på.

Jeg stortrives med jobben min, men kan nok føle ansvaret tynge innimellom. Det er så mye som står og faller på meg, og mere skal det bli. Likevel; det gir jo en enorm mestringsfølelse når man omsider finner en løsning på noe som ikke har funket. Og så er det godt å kjenne på dette at kolleger har troen på deg.

Det blir nok ikke mindre stress i uken som kommer. Skal ha et webinar på onsdag og det kjenner jeg at jeg gruer meg til. Er så lenge siden nå og da kommer denne gamle usikkerheten krypende. Det går nok bra, men nervøs er jeg.

Hører på uværet her jeg sitter og skriver. Det har bøttet ned i flere dager, skikkelig høst med andre ord. Er glad jeg kom meg på tur forrige lørdag og mandag.

Lørdagen gikk altså turen til Sandviksbatteriet. Der har jeg vært flere ganger, men denne gangen gikk jeg for første gangen opp Schnitlerskaret. Et bratt og stenete skar, men det gikk forbausende «lett» opp. Altså; jeg hadde blodsmak i munnen da jeg nådde toppen, men jeg klarte å gå opp uten pauser. Det er en seier for meg! Det merkes at det er noen kilo borte ja. 18 for å være eksakt! ☺️

Opp Schnitlerskaret

Ved Munkebotsvannet

Utsikt fra Sandviksbatteriet.

4 kommentarer
    1. Forventninger og stress er ikke alltid like lett å takle. Husker godt hvor dårlig jeg selv ble av stress da jeg fortsatt var i jobb, og hvor sliten jeg var. Helt tom for energi. På torsdag var jeg på medlemsmøte i Revmatikerforeningen, og da var en dame der og holdt et foredrag om stress og mestring. Veldig nyttig, selv nå som hverdagen ikke er like fylt med ting som stresser meg. Håper uken din ikke blir for ille, og at du har muligheten til å senke skuldrene ding. Ha en fortsatt fin søndag, klem 🤗

      1. Nei, du har veldig rett. Og vi er nok mange som kjenner eller har kjent på dette. Jeg prøver å koble ut så godt det lar seg gjøre. De turene jeg går hjelper veldig på det, kjenner jeg. Er ingen andre steder enn i naturen jeg finner en slik ro. Ha en riktig fin søndag du også, Vera! 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg