Den berømmelige dørstokkmilen

Tre dager igjen av august og så starter vi på den første høstmåneden. Selv om det har vært litt sommerlig i Bergen i dag, merker man jo at det går mot en annen årstid. Det mørkner tidligere og temperaturen synker fort når solen forsvinner.

Dagen i dag har vært…ok. Det var skikkelig koselig med besøk, men jeg datt litt i do etterpå. Hadde ikke energi til å finne på noe heller. Det jeg burde gjort var å gå en lengre tur med hundene. Det er nok av flotte turområder i nærheten, men i dag ble dørstokkmilen for tung å forsere. Jeg prøver å ikke være for hard mot meg selv, men det ergrer meg når jeg er inne i slike perioder der det meste er et ork. Jeg vet jo også så inderlig vel hvor godt slike turer gjør meg.

Det å lytte til suset fra bladene som vaier i trærne, fuglekvitter og lyden av grusen under føttene, gir meg rett og slett øyeblikk av lykke. Det kan ikke forklares på en bedre måte.

Så hvorfor er det da så vanskelig å komme seg avgårde?

Nei, si det. Jeg er nok litt makelig anlagt. Liker å slappe av og ta livet med ro. Når jeg derimot først har kommet meg ut, kan jeg gå og gå. Og så er det jo herlig da å kunne slappe av etterpå med god samvittighet, vel vitende om at du har gitt deg selv og hundene en fin opplevelse.

7 kommentarer
    1. Det er alltid godt når man har kommet seg over dørstokkmila 🙂 Kampen før man kommer dit – ja… den samvittigheten…

      Lag deg en fin mandag og en god ny uke 🙂

    2. kjenner meg igjen her,den dørstokkmila er ofte lang særlig når det blir kjøligere ute og en må ta på mer klær :=) men så trenger kroppen noen kviledager også ,du får tenke det neste gang dørstokkmila blir litt lang

    3. Det er nok lett å miste peppen etter å ha hatt besøk, og da hente fram energi til å gå en lenger tur er ikke så enkelt. Kan kjenne på at det kan være tungt å få baken opp av sofaen, men når det først er oppe går det greit. Ha en fortsatt fin mandag, klem 🤗

      1. Mandagen ble ikke så bra. Den startet på verst mulig måte. Hunden ble akutt syk og jeg måtte ta det tunge valget 😰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg