Appetittvekkende?

Vårt mål er å setje pasienten i fokus ved å freiste pasientar til å innta næring gjennom apetittvekkjande, sunn og variert kost. Mattryggleik og matomsorg er verkemiddel for å nå våre mål

Ser dette appetittvekkende ut? Potetstappe laget av pulver er vel heller ikke det jeg anser som spesielt sunt.

Nå vet jeg ikke helt hvor Bergen helsehus får sin mat fra, men vil jo anta de får den fra Haukeland sykehus. Synes det er ganske utrolig at dette er det pasienter ved Bergen helsehus skal måtte ta til takke med. Det minste man kunne forvente var at maten var varm, men den gang ei.

Og stort bedre er det ikke på en del sykehjem. Dette har jo vært mye fremme i media tidligere. Trist og fargefattig mat bidrar ikke akkurat til økt appetitt, og flere eldre blir dermed underernærte.

En skam er det.

2 kommentarer
    1. Nei dette var ikke noe som gjør at man får lyst på middag, helt tragisk 🙈 Jeg hadde trodd at det fortsatt var sånn, og at ting hadde blitt bedre. Har et eksempel fra Sykehjemmet her hos meg en julaften. Da skulle beboerne ha brun saus på ribben, men de hadde ikke mer igjen og bestemte seg for å servere dem rød dessertsaus fra pose. En jeg kjenner jobbet der, og fikk stoppet dem og laget da saus fra bunnen av. For det kunne ingen av dem.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg