Fikk måkene på nakken…

Da er det endelig ferie! Nå ligger 4 deilige friuker fremfor meg.

For en herlig tanke. Som vanlig har jeg vanskelig for å ta det helt inn over meg, men det går vel opp for meg for fullt når mandagen kommer og jeg ikke skal på jobb.

Jeg trenger virkelig å lade batteriene nå. Har gått for halv maskin de siste månedene og det viser seg altså at jeg er lav på folat. Ikke rart jeg har vært så trøtt og sliten, og sovet bort de fleste ettermiddagene. Men – litt tilskudd av folsyre og noen uker på Losna fikser det meste.

Togbilletten til Oslo er bestilt, så nå er også alt i boks til den turen. Godt med alt som er gjort.

Embla og jeg holdt forresten på å bli angrepet av noen måker på veien hjem i dag. Vi har som oftest tatt en liten runde rundt i området der jeg jobber før vi kjører hjem, men i dag ble det plutselig et voldsomt leven. Jeg vet de har unger for jeg så to måkeunger som gikk rundt på bakken i samme område for noen uker siden. Nå var det en liten tass som sto på plenen mens foreldrene gjorde alt de kunne for å passe på. Litt skummelt for de styrte virkelig rett mot oss flere ganger. Jeg fikk Embla med meg i full fart og kom meg bort. Sist tok jeg et bilde av ene ungen, på god avstand vel og merke. Jeg ville jo ikke skremme hverken den eller moren.

Det er mange som tror ungene er blitt forlatt når de ser de slik alene, men mor er som oftest i nærheten og passer på. Det fikk jeg jo bevis på i dag. Fascinerende samarbeid mellom måkene, må jeg si – noen varsler mens andre angriper.

Håper disse får vokse opp i ro og fred.

2 kommentarer
      1. De små er nydelige, men de store litt skremmende… følte meg som Ronja i Ronja Røverdatter da den ene kom imot meg 🤣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg