Ferien har startet for alvor

Jeg har sovet så godt i natt! Skjønte ikke først hvor jeg var da jeg våknet, men så gikk det opp for meg at jeg var på Losna!

Losna ligger altså i Solund kommune i det som tidligere var Sogn og Fjordane, men som nå hører til Vestland fylke. En bilfri øy nord for munningen av Sognefjorden. Står man på Dalsknuten (den nest høyeste toppen på Losna), kan man se Alden, Værlandet og Bulandet i det fjerne.

I dag er det et nitrist vær ute, men i går var det nydelig. Det ble bare finere og finere jo nærmere jeg kom. Jeg fikk den drømmestarten jeg håpet på. Vi satt ute fra jeg kom og senere tok vi turen ned mot sjøen der jeg også fikk min lenge etterlengtede stund på svaberget.

Et paradis for både mennesker og dyr. Det gjør så godt å se hvordan Embla blomstrer når hun er her. Hun får gå løs det meste av dagen og lever det gode hundelivet.

Det eneste skåret i gleden er at vi har en her som lever på lånt tid… Anzu (shibaen til mine venner) fikk tidligere i våres fjernet flere jursvulster og nå ser det dessverre ut som kreften har spredd seg. Hun ble 13 år i mai så er ingen ungdom lenger, men samtidig kan jo shibaen i likhet med tibben, bli ganske gamle. Likevel er det jo slik at de kan rammes av sykdom akkurat slik vi mennesker kan, og kreft er dessverre ikke en helt sjelden sykdom å få.

Enn så lenge virker hun lite plaget, så håper virkelig hun får denne sommeren🤍

2 kommentarer
      1. Er alltid trist når det går den veien, men slik er livet. Vi har de ikke for bestandig ♥️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg