Kom mai, du skjønne milde…
Gratulerer med dagen! Det var godt å kunne ligge litt ekstra lenge – slippe å ha alarmen på.
18 grader skal det komme opp i, loves det. Da begynner det virkelig å ligne på noe.
Deler av dagen skal tilbringes ute i hagen for nå skal alt av ugress bort. Jeg er langt i fra et hagemenneske – inne har jeg kun kunstige planter og det sier vel det meste. Men jeg liker at det er pent og ryddig rundt meg, og det er så lite som skal til egentlig. Og så er det noe eget ved å småpusle i hagen, la tankene vandre fritt. En fristund fra alt som til daglig stjeler mye tid og oppmerksomhet.
Bare være – i nuet. Jeg er ikke så flink til akkurat det. Jeg er liksom enten i fortiden eller i fremtiden – sjeldnere i nåtiden. Tenker mye på hvordan jeg vil ha det i stedet for hvordan jeg faktisk har det.
Ta hagen for eksempel. Det er så mye jeg ønsker å gjøre, men jeg må bare innse at alt trenger ikke komme med en gang. Og så er det vel og bra å ha drømmer, så lenge de drømmene ikke hindrer deg i å nyte det som er her og nå.
Det er den fineste tiden vi er inne i nå. Jeg var en liten tur på gamle tomter i går og det var så herlig å høre på all fuglekvitter. I elven svømte det et andepar. Alt var så fredfullt. I dette området gikk jeg mye på tur før så det var fint å gå der igjen.
Nyt dagen!



Det å være ute i naturen hjelper en litt til å være i nået synes jeg 🙂 Kos deg <3
Tja, tja 🤣 Det ble ikke helt slik jegså for meg da, men jeg følte jeg levde i hvert fall 🤣