Stille og rolig jul

Julaften får en litt annen dimensjon når det er barn tilstede og jeg har vært så heldig å få feire mange juler sammen med mine nevøer. Å se forventningen og gleden i 5-åringens øyne bringer minner om min egen barndoms jul og de følelsene jeg selv satt med. Den gangen var det gavene som betød mest, slik er det jo gjerne når man er barn. I dag er det samværet med familien og maten som står i fokus.

Vi hadde en svært koselig julefeiring i går og jeg håper 5-åringen kommer sitte igjen med noen minner fra denne dagen. Han og storebror delte ut pakkene og de var ikke få! Enda til at vi var enige om å være restriktive med gaver, har jeg sjelden sett en større gavehaug. Men – til vårt forsvar var det for det meste fornuftige ting som var kjøpt.

Det «tragiske» med at jeg går på Wegovy, er at jeg blir jo så fort mett. Det er jo litt av vitsen med sprøyten hehe. Men å bli mett etter én pinne, føltes litt dumt så jeg presset i meg én pinne til. Og du hendelse så godt det var! Pinnekjøtt smaker aldri så godt som på julaften.

I dag har jeg bare tatt det med ro. Så deilig med de juledagene der du kan slappe av, og bare gjøre det som faller deg inn. Jeg fikk boken om kronprins Haakon til jul og har kikket litt i den. Ellers har vi sittet og pratet om gamle dager; mine foreldre, jeg og min eldste nevø. Veldig koselig å få litt ekstra tid med han.

Fortsatt god jul!

5 kommentarer
    1. Vi var bare her 🙂 Jeg og Hr Frodith. Spiste kylling vi. Familien vi skulle besøke, nevøen, er syke med forskjellige ting hele jula 😮

      1. Oi oi! Er mange syke i julen. Ene kollegaen min ble liggende syk i korona, mutt putt alene. Kylling var sikkert godt det selv om jeg sverger til pinnekjøtt ☺️ Fortsatt god jul!

    2. Så koselig <3 Pinnekjøtt er så godt, jeg er nesten det eneste i både min og Kristoffer sin familie som spiser det, så det er alltid mer enn nok og jeg spiser alltid alt for mye 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg