Roadtrip til Voss

Da var det plutselig gått to uker siden forrige innlegg! Det var ikke helt meningen, men livet skjer og da er det ikke alltid at overskuddet er der.

Påsken er over og det nærmer seg Stockholmstur. Gleder meg så utrolig og håper Stockholm viser seg fra sin beste side. Dette blir første gang jeg er i den byen så det blir en opplevelse.

Her har våren begynt å komme for alvor. Dagen i dag har vært nydelig og jeg er glad jeg kastet strikkejakken før jeg gikk på tur. I dag kjente jeg for alvor hvordan solen varmet.

I går var jeg på en skikkelig roadtrip. Venninnen min og jeg dro til Voss for å besøke et avkom på fire bein (Emblas søster), som vi ikke hadde sett siden hun dro for 8 1/2 år siden. Voss er ca 10 mil fra Bergen og veien dit karakteriseres som Norges «verste vei». Det har gått en del ras på den strekningen så ikke rart den har fått den karakteristikken. Det er 39 (eller 40) tunneler mellom Bergen og Voss, og de holder på å ruste opp en del av de, så vi. Heldigvis slapp vi unna ras og alt gikk knirkefritt. Eneste var at vi fikk en liten sightseeing på veien hjem, klarte å velge en vei ned mot Vangen som var både smal og svingete, og som gikk gjennom diverse gårdstun. Tapte sikkert 20 minutter på den ruten, men men.

Det var utrolig kjekt å treffe Pia og familien hennes! ♥️ Burde jo vært der for lenge siden, men endelig fikk vi det til. Timene gikk altfor fort.

Pia er så lik mammaen sin, som døde like etter at Pia og søsknene hennes dro. Jeg vet ikke om hun kjente oss igjen, men virket i hvert fall glad for å se oss.


Vi kom oss også på en tur før vi dro tilbake til Bergen igjen. En veldig koselig dag som skal gjentas.

I dag har jeg vært sliten (blir det når det har vært mye kjøring og sosialt samvær), men er da glad jeg kom meg på en liten tur og at det ble et lite besøk hos foreldrene mine.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg