Regntiden er i gang

Regntiden i Bergen er i gang og gudene vet hvor lenge den skal vare. Ser ut som det blir et lite pusterom på torsdag, men så er det på gang igjen.

Jeg er født i Bergen og har bodd mesteparten av mitt liv her vestpå (med unntak av noen måneder i London og et par år i hovedstaden) – likevel blir jeg ikke helt fortrolig med alt dette regnet.

Enkelte er så flinke til å komme seg ut på tur i all slags vær – det er prisverdig. Jeg er ikke der i det hele tatt. Det er jo så…. vått!!? Æsj.

Husker for en del år siden. Hunden til foreldrene mine hadde fått lus. Han hadde fått lusekur, slike dråper i nakken og skulle ikke bli våt (lettere sagt enn gjort i Bergen). De kjøpte derfor et slikt regndekken til han. Men hunden blånektet å gå ut. Han sto der med halen nede og så temmelig slukøret ut. Han var jo ikke vant til å ha klær på seg!

Bilde fra Pixabay

Kanskje paraply hadde vært tingen? 🤣

2 kommentarer
    1. Ja nei – det regnet…. det gjør meg ingenting… men det kan jo bli mye av det noen ganger da…. Paraply til hunder hadde vært morsomt ja 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg