Når hadde det passet?

Fløyfjellstunnelen inn mot sentrum ble stengt kl 17 i ettermiddag og skal være stengt hele helgen. Grunnen er at det skal gjøres viktige oppgraderinger. Dette har satt sinnene i kok.

Man kan jo være enig i at det virker noe hodeløst å stenge en så viktig ferdselsåre midt i rushet på en fredag. De kunne i det minste valgt et senere klokkeslett, tenker jeg. Ellers har de nok rett i at ingen tidspunkt egentlig er ideelle når det kommer til stenging, men Vegvesenet sier tidspunktet ble valgt fordi dette er helgen det skjer minst i Bergen. Arbeidet har også vært planlagt lenge og hvem kunne ane at Brann skulle komme til cupfinalen?

For dette siste er en av ankepunktene til handelstanden. Cupfinalen skal visstnok vises på storskjerm og nå “forhindres” folk i å komme frem. Men de kan da vel ta buss?

Vegvesenet har vært flinke til å varsle om stengingen, så det er ikke slik at dette kom som noen bombe. De frarådet også folk om å kjøre gjennom sentrum, men heller ta veien om Arna. Likevel står nå trafikken i stampe – i sentrum. Køen er flere kilometer lang.

Hadde man brukt hodet litt og tatt sine forholdsregler, ville dette gått helt fint. Selv dro jeg hjem fra jobb tidligere for å unngå å bli sittende i kø. Jeg er klar over at ikke alle har en jobb som tillater en slik fleksibilitet, men mange har det.

Det skal ikke være enkelt, kritikk ville de nok fått uansett. Det er jo ikke akkurat få arrangement i Bergen på våren heller, så når hadde det egentlig passet? Tror vi skal være glade for at de oppgraderer tunnelene våre og ivaretar sikkerheten.

2 kommentarer

      1. Folk klager når noe går galt, men de klager også når arbeidene skal gjøres. Det er ikke enkelt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg