Helg og værskifte

Jeg vil egentlig ikke klage på været. Ikke hjelper det stort å klage heller. Vi bor her vi bor og da må man regne med at det kommer litt snø når det er vinter. Vi her vestpå er i grunnen ikke bortskjemt med så mye snø. Det har vært nok av snøfattige vintre opp gjennom årene, noe jeg synes er trist for ungene. Husker jo selv fra min egen barndom hvor magisk det føltes når det begynte å snø og hvor gøy vi hadde det.

Men det skaper unektelig mye trøbbel også spesielt i trafikken, når det kommer slike mengder som nå. De som brøyter gjør nok så godt de kan, men det nytter lite når det snør så tett som det har gjort de siste dagene.

Det ble derfor hjemmekontor på meg i dag også. Blir nok en stille og rolig helg i eget selskap for i helgen skal det snu om og begynne å regne. Tør ikke tenke tanken på hvordan forholdene da blir. Folk oppfordres om å holde seg hjemme og den oppfordringen har i hvert fall jeg tenkt å følge.

Om det bare hadde fått ligge…

Jeg får faktisk lyst til å ta meg en skitur når det er så vakkert enda til at jeg hverken eier ski eller har stått på ski siden jeg var ungdom. Det har ikke fristet – ikke før nå de senere årene. Burde kanskje gjort alvor av det?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg