Har tjuvstartet

Jeg pleier vanligvis ikke starte så tidlig med å pynte til jul. Har en regel om å starte først når det er advent, men nå nærmer vi oss i alle fall. Og i dag er det akkurat én måned til julaften.

Elsker virkelig å pynte og dandere, og i år skal jeg for første gang også ha juletre her hos meg selv. Det blir koselig.

Gleder meg til jul, ser frem til å ha litt fri og til å være sammen med familien. Jeg er heldig, det vet jeg.

Men det har ikke alltid vært slik at jeg har gledet meg. Spesielt ikke de årene da alt var tungt og vanskelig. Da alt føltes som et ork.

Dette er grunnen til at jeg nå legger ekstra stor vekt på å kose meg, til å kjenne på forventningene over det som ligger foran meg. Jeg har på en måte tatt julegleden tilbake. Julen trenger ikke være stress og mas. Kanskje lett for meg å si det som ikke har barn, men jeg tror oppriktig at mange stresser unødvendig. Man ikke bake syv sorter, man  ikke vaske ned huset, man ikke kjøpe haugevis med julegaver. Man må i det hele tatt svært lite sånn sett. Det beste er å senke kravene en har til seg selv, for jul blir det uansett!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg