Ferie og kombuchabrygging

Endelig ferie!

I dag stengte vi kl 12 så var heldigvis tidlig ferdig. Før jeg dro til foreldrene mine, var jeg innom Skeidar for å kjøpe inn litt påskepynt. Senere gikk min mor og jeg på butikken. Mens hun handlet, fikk jeg gjort en del ærend og etterpå gikk vi på kafé for å feire påskeferien med en is.

Nå i i kveldingen har jeg pyntet litt, ryddet, vært på teammøte og… satt på en sats med kombucha! Jepp, har blitt inspirert til å prøve å lage dette selv så blir spennende og se om jeg får det til. Jeg var og hentet en scoby i går, så nå venter jeg bare på at satsen skal bli romtemperert slik at jeg kan få den over i et glass og tilføre soppen. Så skal det stå i 14-17 dager før den skal smaktilsettes.

Noen flere som har laget kombucha selv?

I morgen blir det tur på graven til besteforeldrene mine. Ellers blir det nok å ta en tur og ellers bare slappe av.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg