Er i ferd med å tine

Og plutselig var det gått nesten én uke siden forrige innlegg!

Hei på dere! Uken som er gått har vært så fin værmessig, så de som har hatt vinterferie har virkelig vært heldige. Men nå er det jo såpass lyst utover ettermiddagen, så selv om man er på jobb, blir det muligheter å få nyte finværet litt i hvert fall.

Jeg kom meg på tur både onsdag og torsdag. Onsdagen valgte jeg å gå på tur et sted jeg ikke har vært på år og dag – jeg gikk først til et sted som heter Sandviksbatteriet og deretter til Munkebotn.

Fra Munkebotn kan du gå videre til f.eks Fløyen og det lurer jeg på om jeg kanskje skal gjøre i helgen.

Sandviksbatteriet var opprinnelig en befestning fra 1898, og det ligger fortsatt rester etter flere grunnmurer igjen her oppe.

Her er Munkebotsvannet, du skimter veien videre som går mot Sandviksfjellet, Stolzekleiven, Rundemanen osv. Er samme vei du tar om du skal til Fløyen.

Her var det helt bart, men usikker hvordan det er lenger oppe. Dagen etter gikk jeg i Kanadaskogen og der var det fremdeles isete enkelte steder.

Men nå går det mot vår! Selv om det er kaldt fremdeles så varmer solen og det er fantastisk å kjenne. Er som om jeg er i ferd med å tine etter vinteren. Det har blitt mye stillesitting denne vinteren så nå skal det bli masse turer fremover, tenker jeg.

1 kommentar
    1. Hos deg er det virkelig bart og fint, som igjen gjør at det er gøy å gå på tur. Her oppe på de stormfulle høyder hvor jeg bor, er det fortsatt mye is på fortauene og inne i Østmarka. Så det har ikke blitt noe turgåing på meg enn så lenge. Skal ta det igjen litt senere tenker jeg. I dag har vi knallvær med sol, men det blåser en god del. Ønsker deg en fortsatt fin lørdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg