Det går nedover…

Januar 2024 er snart historie. Det har vært en rolig helg og siden vi var såpass tidlig ferdig med seminaret fredag, føles det som at det har vært en lang og god helg. I går var jeg hos foreldrene mine, mens i dag har vi bare vært hjemme, Embla og jeg. Vi var en liten luftetur tidligere, men det var ufyselig. Blåste så kraftig at det var like før vi lettet – slik føltes det.

Jeg har ikke gjort stort annet enn å sette på en maskin, brette sammen litt klær og og ellers bare slappet av. Med god samvittighet! Det er så typisk meg å ha dårlig samvittighet om jeg ikke gjør noe, hvorfor vet jeg ikke. Jeg bestemmer jo helt og holdent over min egen tid og det som ikke blir gjort i dag, løper ikke fra meg.

Fikk meg forresten en opptur når det kommer til vekten. Endelig skjer det noe og vekten har begynt å bevege seg litt nedover igjen. I dag var det et helt nytt tall som lyste mot meg. Jeg har merket det da, for buksen satt plutselig mye løsere på meg. Jeg satte meg et mål i fjor sommer om å gå ned 10 kilo til neste sommer og nå tror jeg nok det målet er innenfor rekkevidde. 10 kilo på ett år høres kanskje ikke mye ut. Ser jo at enkelte går ned det samme i løpet av få måneder, men jeg er en voksen dame etterhvert og har mine utfordringer. Kiloene renner ikke av meg og det er jeg faktisk glad for. Jeg må jobbe for det. Enkelte ser ut til å tro at slankesprøyten skal gjøre jobben, men det er jo DU selv som må gjøre en innsats. Har du den innstillingen at du ikke trenger gjøre noe, vil kiloene fort komme på igjen. Jeg skal ikke gå i den fellen.

Dette ble min frokost i dag. Av og til blir jeg så lei de sedvanlige skivene og da er en forfriskende smoothiebowl et godt alternativ. Mettende er det også. Så kan man jo toppe det med det man vil.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg