Den stille uken

I dag er det 25. mars og den offisielle vaffeldagen. Jeg hadde mer lyst på fleskepannekaker, så da ble det heller det.

Vi har startet på den stille uken. Mange har allerede dratt på ferie og det merket jeg da jeg kom på jobb i dag morges. Vanligvis er alle ladeplassene tatt, men nå var det flere ledige. Solen har skint i dag, men det er kaldt. Det er forøvrig den eneste dagen med sol denne påsken i følge yr, men de har jo tatt feil før så vi kan bare håpe.

Uansett skal det bli deilig med noen etterlengtede fridager på hytten. Nyte det enkle livet på Losna; oppleve naturen, sjøen og fraværet av støy. De eneste lydene vi hører er naturens egne, som brekingen fra de mange villsauene som beiter, måkeskrik og sjø som slår innover land. Deilige lyder som gir ro i sjelen.

Får jeg se ørn, montro? De pleier å holde til på fjellet rett ved huset
Gammelt steingjerde
Her lå sjøen rolig, men det er voldsomme krefter som settes i gang når det blåser fra sør
4 kommentarer
      1. Fleskepannekakene ble gode! Er greit å ta det enkelt av og til. Jeg er glad i vafler også – spesielt med brunost på. Nam!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg