Orker ikke gjøre så mye…

Energinivået er ikke helt på topp for tiden. Det er ikke stort jeg orker gjøre, annet enn det høyst nødvendigste. Jeg går på jobb, kommer hjem, spiser og lander i sofaen med strikketøyet i hånden og lydbok på mobilen. Det positive er at jeg snart er ferdig med genseren siden jeg ikke har gjort stort annet enn å strikke.

I tankene er jeg allerede over på neste prosjekt. Har lyst til å strikke meg en enkel sommergenser i bomull, men har ikke funnet en jeg liker ennå. Burde kanskje prøvd meg på noe mer utfordrende neste gang, en genser med hullmønster, en cardigan eller noe i den dur. Jeg liker jo å utfordre meg selv, utvikle meg, bli flinkere. Og så er det gøy å skape noe eget.

Dessuten er det å ha et håndarbeid en god hjelp til å få tankene bort fra snop siden du må konsentrere deg om det du holder på med.

6 kommentarer
    1. Er å dem som får tankene bort fra sigarettene slik har jeg hørt. Per i dag er jeg for mye utålmodig for håndarbeid. Men en vakker dag, da skal jeg finne roen.

      1. Vi er forskjellige, du finner kanskje roen i andre ting? Uansett er det bra å holde seg litt i ånde med ting som kan få tankene bort på det som ikke gjør oss så godt 🙂

      1. Ja, jeg elsker det rett og slett. Ha en riktig god torsdag du også. Her skinner solen for noen timer, merker jeg blir i godt humør av det 🙂

    2. Strikking eller annet håndarbeide kan være god terapi, og en fin måte å senke skuldrene når man er sliten. Selv har jeg fått helt dilla på å strikke sokker, etter at jeg knakk koden med hælen, og er nå på mitt andre par. Har også en sekk med garn til en rosa genser, og har begynt å snuse på VM genseren for 2025. Ønsker deg en fin torsdag, klems 🤗

      1. Jeg har bestilt et nytt prosjekt i dag – genser med hullemønster! Det kan bli spennende, har aldri strikket det før. Har faktisk ikke strikket sokker før heller når jeg tenker meg om. Er jo gøy å utfordre seg selv litt. Ha en fin torsdag du også 🙂 Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg