Dårlig søvn og kjedelig søndag

Garnet til denne genseren kjøpte jeg i 2021, men kom aldri så langt at jeg startet på den. Eller var det denne jeg begynte på der alt gikk galt?? Akkurat nå husker jeg det rett og slett ikke.


Jeg begynte i hvert fall å strikke på en genser for en god stund tilbake og enda til at jeg hadde vært så nøye med maskeantall, stemte det plutselig ikke likevel. Dermed ble det jo også feil på mønsteret. Det ble så mye frem og tilbake og da Embla til slutt klarte å tisse på strikketøyet (ikke spør meg 🙈), endte det i bosset.

Nå tenker jeg at jeg kan i hvert fall begynne på denne til jeg får den med hullmønster, så har jeg noe å henge fingrene i.

I dag er det en sånn typisk kjedelig søndag. Det henger nok sammen med at jeg ikke fikk sove før langt utpå morgenkvisten. Dermed sov jeg selvsagt altfor lenge. Det heter seg jo at man skal la hviledagen være hellig, så i dag blir det ikke gjort noe annet enn å slappe av, strikke og lytte på lydbok. Kjenner likevel det berømmelige stikket i samvittigheten for jeg hadde hatt nok å gjøre. Typisk er det at slik stikk kjennes ekstra godt de dagene jeg overhodet ikke har ork eller overskudd – hvorfor? Da faller blikket mitt alt som burde vært gjort; de skitne vinduene som skulle vært vasket, gjesteværelset som burde vært ryddet osv. Akk.

Jeg trøster meg med at det kommer alltids en ny dag og en ny mulighet.

2 kommentarer
      1. «I morgon, i morgen… men ikkje i dag». Du har kanskje hørt den visen av Stanley Jakobsen? 🤣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg