Ble tur i stedet for middagslur i dag

 

Det ble tur i dag og jeg er stolt! Det er så altfor lettvint å legge seg nedpå etter en lang dag på jobb, men når været er så bra som det var i dag, måtte jeg nesten bare benytte meg av sjansen. Og igjen slår det meg hvor mye lettere jeg blir til sinns etter en slik tur.

I dag ble det Kanadaskogen – et turområde som ikke ligger mange minutters kjøring fra der jeg bor. Hadde egentlig tenkt å utforske en for meg ny sti, men det får bli en annen dag.

Den har fått det litt uhyggelige navnet «Schnitlerskaret», uhyggelig siden Schnitler er en kjent voldtekts- og drapsmann i Bergen. På 60-tallet forsvant en ung jente og hun ble ved en tilfeldighet funnet i dette området. Hvorfor stien er oppkalt etter gjerningsmannen, aner jeg ikke. Et uhyggelig navn på en idyllisk tursti – litt rart i mine øyne. Uansett; jeg skal gå den veien en dag for jeg liker det å prøve ut nye turstier.

Håper på mange fine høstdager fremover!

2 kommentarer
    1. Man kommer mange ganger hjem med ekstra energi etter en tur, og da er det godt at man bare tok den turen 🤗 Ønsker deg en fantastisk fredda 🤗

      1. Det er alltid godt etterpå! Skulle bare ønske jeg klarte å huske på det når det ikke er særlig fristende å gå ut. Ønskser deg også en fin fredag, Vera 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg