Egenpleie – fordi jeg har fortjent det

Jeg har alltid vært opptatt av å ta vare på huden min. Og nå når jeg har rundet 50+ og vel så det, er det viktigere enn noensinne. Merker jo at huden blir mindre elastisk etterhvert som man blir eldre og det er ikke alltid like gøy å se rynkene som kommer. Men – det er jo en helt naturlig prosess og vitner bare om et levd liv. 

I dag har jeg min faste hudpleierutine som jeg stort sett gjennomfører hver morgen og kveld. Jeg bestilte meg en elektrisk ansiksrenser – en LumiSpa – for noen måneder siden. Det var en liten premie til meg selv pga vekttapet – syntes jeg fortjente den. Den er jeg veldig fornøyd med. Huden er blitt så myk og deilig. 

Jeg har i grunnen aldri vært så veldig jålete av meg, men nå som jeg har tatt av, synes jeg det er kjekt å sminke meg litt av og til. Det handler jo ikke om å spjåke seg ut, men fremheve de fine trekkene man har. Til hverdags bruker jeg en lett dekkrem, litt bronzer/rouge og mascara. 

Jeg bevilger meg litt egenpleie en gang i blant, blant annet synes jeg det er kjekt å å få stelt brynene. Det gjorde jeg senest nå i uken. Oppdaget nemlig en salong bare få minutter unna der jeg bor. 

Ble veldig fornøyd så kommer gå der flere ganger. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg