Endelig kom jeg meg til Stockholm!

Må nesten knipe meg litt i armen, at jeg virkelig er her – i Sveriges hovedstad. Flyturen bort gikk veldig greit og jeg ble møtt av min egen personlige «guide» på flyplassen. Så gikk turen til hotellet hvor jeg slappet av litt før vi igjen møttes for å utforske byen litt.

Ca 15000 skritt og 4 timer senere vaklet jeg (haha, må jo overdrive litt) inn på hotellet – dønn sliten, men veldig glad. Fikk jammen sett mye på de timene og i dag skal jeg se nærmere på noe av det jeg så i går. Blant annet slottet, altså selveste Stockholms slott. Vi tar det i dag for i morgen fyller knugen 77 år og da blir det mye festivitas, folk og trengsel der. Jeg er heller ikke bedt (litt skuffet, kallenavn), men men. Skal nå se på kronjuvelene i dag da.

Jeg fikk også sett meg rundt i Gamla Stan. Mye fint, men dessverre også mye juggel i form av tax free butikker på rad og rekke. Likevel, en opplevelse og vi fant oss et ærverdig gammelt konditori (Stockholm eldste) hvor vi fikk en matbit. En perle midt blant alt juggelet.

Meg i Gamla Stan

Et fantastisk skue av alle kirsebærtrærne som sto i blomst!

Tror dette heter Kastellet. Heldigvis var det svenske flagget til topps – det betyr at Sverige ikke er okkupert av annen stat 😉

Nå har jeg nytt min første hotellfrokost og skal ut på nye eventyr.

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg