Det skal alltid være noe

Jeg lar meg så altfor lett påvirke av andres sinnstilstander. Det er både slitsomt og utmattende. Det er som om jeg aldri skal få lov til å slappe helt av – det skal alltid være noe å bekymre seg over.

Men hva hjelper det å bekymre seg? Absolutt ingenting. Det er ikke noe jeg kan gjøre, men likevel blir jeg gående der – og gruble.

Jeg føler ikke at jeg strekker til alltid. Vil så gjerne være der for andre og så ender det med dårlig samvittighet fordi jeg ikke makter det alltid. Disse fridagene i romjulen (kaller det fri selv om jeg er på jobb) er så viktige for meg. I fjor var jeg syk og fikk ikke noe ut av de, men i år har jeg virkelig sett frem til disse dagene. Det er ikke det at jeg gjør så mye, men det skal man heller ikke trenge. I romjulen skal man ha lov til å gjøre det man vil og orker. Om det så er å tilbringe noen timer på sofaen og glo på tv eller lese i en bok.

Det handler om å ta seg litt inn, lade opp, til ett nytt år, til en ny økt. Det må ikke være full aktivitet hele tiden.

I morgen er det klart for årets siste arbeidsdag. Rart. Snart er også 2023 historie.

1 kommentar
    1. Vi er nok litt like der du og jeg, for jeg blir også sterkt påvirket av andres sinnstilstand, humør mm. Det er veldig slitsomt å tar mye energi som kunne ha vært brukt til noe annet. Ønsker de en fortsatt God Jul, klem 🎅🏼🤶🏼

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg