En overgang

Det var litt stusselig å våkne mutters alene i dag, jeg må innrømme det. Har jo hatt folk rundt meg hele tiden i 14 dager, så da er det en overgang å plutselig være bare meg igjen. Men jeg er takknemlig for den fine tiden jeg har hatt og heldigvis er ikke ferien over helt ennå.

Det er nå som jeg er hjemme igjen at jeg går til hvor stille det virkelig er på Losna. Her er det en jevn dur fra trafikken som jeg vanligvis ikke legger merke til, men nå som jeg har blitt vant til stillheten på Losna, legger jeg ekstra merke til støyen. På Losna er det ingen biler, det eneste man kan høre av motordur er når noen kjører rundt med hagetraktoren og klipper gress. Ellers er det kun naturlige lyder som fuglekvitter, sildring fra elven og brekingen fra villsauene.

Turen hjem gikk fint. Jeg ladet litt på veien og det hadde jeg grudd meg litt til på forhånd for var redd jeg ikke skulle få det til å funke. Men det gikk jo så fint og var ingenting å engste seg for.

Det er nok en overgang å komme hjem for Embla også. På Losna hadde hun det jo så fritt og gikk løs det meste av tiden. Hun bryr seg heldigvis ikke med sauene selv om hun har en tendens til å ville stikke seg vekk innimellom. Men hun går aldri langt bort – som oftest finner vi henne i løen 😃

I dag blir det nok en liten tur til foreldrene mine. Nå har jeg ikke sett de på en stund selv om vi har hatt jevnlig kontakt på telefon. Det går sjelden mer enn én dag mellom før vi ringes.

Savner disse allerede…
2 kommentarer

    1. Ja det er rart det der å plutselig være selv, når man har hatt mange rundt seg en stund. Det kan også være litt deilig med alenetid også. Ønsker deg en fortsatt fin torsdag, klem 🤗

      1. Jada, jeg er jo et menneske som trenger alenetid, men det var heldigvis rom for det også på Losna. Men deilig med noen dager hjemme nå før jeg igjen skal avgårde ☺️ Blir trivelig å treffe deg. Ha en fin torsdag du også!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg