Sånn kan det gå

Planen var klar. I dag skulle kjøleskapet og frysen til pers. Døren til frysen hadde ved et uhell ikke blitt helt lukket så der var det kommet masse is. Snakk om å lage ris til egen ræv. Jaja, kjøleskapet trengte uansett en rengjøring, så da tenkte jeg å ta alt samtidig.

Jeg gikk i gang med freidig mot, tenkte at dette kom til å gå så kjapt at det ikke var nødvendig å slå av strømmen… Det var riktignok litt mer is enn jeg trodde, men jeg satte inn en panne med varmt vann for at det skulle smelte fortere, samtidig som jeg prøvde å hakke løs litt is. Det gikk heller tregt så da tenkte jeg at jeg skulle finne noe som var lettere å få løs isen med, og jeg famlet meg frem i skuffen… Au! Der stakk jeg meg selvfølgelig på en kniv (gysla skarp en) og ja… fikk meg et skikkelig kutt. Hadde jeg plaster? Nei. Tullet fingeren inn i et stort kjøkkenhåndkle mens jeg prøvde å fortsette rengjøringen. Det var selvsagt langfingeren på høyre hånden dette, og hjelpes så handikappet man blir.

Nå hadde jeg i mellomtiden snakket med noen på tlf som mente jeg burde slå av strømmen. Og ja, jeg innså jo det nå at det kanskje var lurt. Fant til slutt ut hvor jeg gjorde det og da gikk det ikke lange stunden før isen begynte å smelte. Det ramlet av store biter med is som (selvsagt) måtte falle på gulvet da jeg prøvde å få de i vasken. Det så ut som et katastrofeområde – vann og isbiter overalt!

Jeg fikk gjennomført planen, selv om det ble med mer «klundrerier» enn hva jeg hadde sett for meg på forhånd. Så her sitter jeg med et rent kjøleskap, men med en finger mindre… 🤣 Neida, bare tuller 🤣🤣 Det går bra med fingeren, det stoppet å blø heldigvis, men jeg hadde jo flere ting jeg skulle gjort i dag som jeg nå ikke får gjort, som å vaske håret f.eks. Orker ikke tanken på hvor mye det vil svi og det vil det gjøre. Så det får vente.

Jeg viser ikke fingeren altså… 🤭
2 kommentarer
    1. Veldig greit å få tinet isen i frysen av og til – når den ligger lag på lag… Men et kutt i fingeren og å ikke kutte strøm… huff ja godt ikke hele fingeren for… og når strømmen kuttes, da smelter det unna 😀 Godt med alt som er gjort!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg