Mandagsfølelse på en torsdag

Mandagsfølelse på en torsdag. Sånn blir det når det er fridag midt i uken. Da er det ekstra deilig at dagen i morgen ikke er tirsdag, men fredag!!!

Mai er en eneste lang feiring med hele 4 offisielle flaggdager; 1. mai (Arbeidernes dag), 8. mai (Frigjøringsdagen + pappas bursdag), 17. mai (Grunnlovsdagen) og 19. mai (1. pinsedag).

Og med mai våkner naturen til for fullt. Det som så smått starter i april, fullføres i mai. Ser for eksempel at løvet på bjørken nå for alvor er i ferd med å sprette ut. Kjenner det også forresten hehe. Egentlig vet jeg ikke helt hva jeg reagerer på. Testet meg en gang for lenge siden, men husker ikke om det var burot, gress eller bjørk det ble et lite utslag på. Uansett er det til å leve med og jeg har lite plager i forhold til de som virkelig plages.


Mai i Bergen må oppleves. Ingen byer er vakrere på denne tiden enn Bergen (helt objektivt sett, selvsagt hehe). Og har du ikke vært i Bergen på selveste 17. mai, har du gått glipp av noe. Her finner du nemlig et av Norges største opptog. Det er masse som skjer, og selvsagt er «bauekorpsene» et viktig innslag denne dagen.

Vurderer faktisk selv om jeg skal dra til sentrum i år. Føler jeg går litt glipp av hele 17. mai om jeg kun får stemningen gjennom tv, det blir liksom ikke helt det samme.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg