Går Norge videre i kveld?

Jeg må bare innrømme det; jeg er av dem som ennå ser på Eurovision Song Contest. Som får frysninger når det er Norges tur (kommer litt an på bidraget da hehe), som blir fornærmet over svenske journalisters stikk og kjenner oppgittheten strømme gjennom kroppen hver gang stemmene deles ut, og Norge ikke verdiges med ett eneste poeng 🤭 For ikke å snakke om alt pjattet mellom innslagene og under stemmeavgivningen bare for å hale ut tiden.

Likevel ser jeg på, hvert eneste år 🤣 Til tider er det en lidelse, men så er det jo showet «alle hater, men likevel ser på».

Musikken er av ymse kvalitet, noe er jo direkte fælt, men generelt sett synes jeg nivået har kommet seg. I år har jeg kun hørt den norske og den kroatiske, og begge låtene liker jeg. Selv om jeg selvsagt heier på Gåte, tror jeg nok den kroatiske vil stikke av med seieren. De troner i hvert fall oddsen i skrivende stund. Norge stiger, men er vel foreløpig på 14. plass.

Måns Zelmerlöv vant for Sverige i 2015

Blir spennende i kveld da og se om Gåte går videre til finalen på lørdag. Finalen er i Malmø og der er det et stort sikkerhetsoppbud, mye pga Israels «utskremte». Det er ventet mange demonstranter og noe annet var vel heller ikke å vente.

Burde Israel i det hele tatt fått være med? Russland får det jo ikke, så det er jo unektelig litt rart at det gjøres slik forskjell.

Vel, vel, nå er andre semifinale i gang så da får vi se hvordan det hele går.

4 kommentarer
    1. Ja det er rart hvordan en del mener at Israel ikke skal få være med fordi landet ble angrepet av Palestina. Og at dette er sammenlignbart med at Russland ikke får være med fordi dem angrep Ukraina 🐰

      1. Jeg er nok av en annen oppfatning i denne saken enn deg, men respekterer din mening. Uansett er det grusomt det som skjer på Gaza. Tap av liv på begge sider og barn som vokser opp i krig 😢

    2. Jeg har ELSKET grand prix fra jeg forstod hva det var… men etter min mening er dette et politisk sirkus blitt. Jeg har fulgt med på ADRESSE MALMØ (er det det det heter) og hørt og sett alle låtene, tror jeg, og ser meg ferdig med det. Grand prix som jeg fortsatt kaller det, er ikke så stas lenger. FOr mye styr i forkant. Ingen overraskelser – alt er sett og stemt på på forhånd…
      Men, for all del…

      1. Jeg er enig med deg at det er mye styr i forkant. Jeg har ikke sett Adresse Malmø, det gidder jeg ikke. Så heller ikke noen av delfinalene i den norske Grand Prix (kaller det egentlig det jeg også hehe), men så på deler av selve finalen. Politikk har det nok vært til alle tider, men kan ikke huske at det var så mye nabostemming som det er nå. De verste fiendene er plutselig de beste venner… Merkelig det der.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg