Påskemorgen

Påskemorgen. I dag slukker sorgen, sies det. Her på Losna er det heldigvis ingen sorg å spore. Eneste må være at påsken nærmer seg slutten og at ferden snart går hjem igjen. Og at vi fikk én hel time mindre søvn pga klokken som skulle stilles til sommertid 😉

På denne siste dagen i mars regner det og tåken ligger tykt, men jeg synes likevel vi har vært heldig. I går fikk jeg meg en tur både ned til sjøen og opp i skogen uten å bli våt. Mildt og fint, og så skinte til og med solen opp!

Hva ser dere her?
Og her?

Vi var egentlig på jakt etter rikuler, men jeg ble så fascinert av alt det andre skogen har å vise frem. Det å gå i skogen får virkelig fantasien i sving.

Vi fant én rikule før vi tuslet hjem igjen.

4 kommentarer
    1. Nå måtte jeg google for jeg var ikke sikker på hva en rikule var, men fant ut at det er det i min familie kaller kåte. Det er jammen fint der ute, og jeg skjønner godt at det er leit å reise derfra. Her ble det lite søvn i natt både for at jeg la meg sent, men også for at klokken ble flyttet sånn at jeg mistet en time. Ønsker deg en flotters søndag, klem 🤗

      1. Ja, har mange navn, så også et sted at det sto rirkule, men jeg har lært rikule. Leste også kåte. Kanskje jeg skulle brukt det som en overskrift – skikkelig clickbait 🤣 Ha en riktig fin påskedag, Vera. Klem

    2. Jeg ser en dinosaur oppi der, som tar seg en jafs av litt mose 😀 Den som leter finner noe rart 🙂 God tur hjemover. Hva skal du med rikulene? Lage kopper? Lurer på om der det jeg har hørt omtalt som tjuker også?

    3. Kan godt være det heter det også. Er nok ikke jeg som er flink med sånt, men ja, det kan lages både kopper og skåler.

      Jeg så et troll med nesen fast i en rot 🤭 og så en svane.

      Ha en fortsatt fin påskedag! 🐣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg