Et offisielt farvel med vinteren

I dag er det vårjevndøgn, hvilket betyr et offisielt farvel med vinteren! I hvert fall astronomisk sett.

Nå gjelder det bare å få værgudene med på laget også 😉 Hadde jo vært så kjekt om vi kunne fått fint vær i påsken, men foreløpig ser det ikke altfor lovende ut.

Det skal nå uansett bli deilig med noen fridager og – et stueskifte. Vel og merke hvis værgudene er med meg da. Jeg er helt avhengig av det for å komme meg over sundet til Losna. Det kan være temmelig værhardt der når vinden blåser fra sør.

I dag ble det et lite besøk hos dyrlegen med Emblamoren. Hun har harket litt de siste dagene og i dag oppdaget jeg at det rant litt fra nesen. Hunder kan som oss mennesker også bli forkjølet, men for å utelukke noe mer alvorlig (som hjerteproblemer), bestilte jeg time.

Heldigvis var det ikke noe lyder på hverken hjerte eller lunger som tilsa noe dét, men hun hørte at hun var litt tett. Fikk resept på noen medisiner + flåttmiddel, så håper hun kommer seg fort. Eller, kommer seg… hun er jo ikke dårlig på noe vis. Hun spiser og virker glad, men av erfaring vet jeg jo at slike friskhetstegn kan lure, så derfor følte jeg for å få en sjekk på henne. Så fikk jeg brukt litt penger også 😳

Det viktigste er uansett at gullet mitt har det bra, så er glad for at jeg gikk.

Embla ved en tidligere anledning på Losna
4 kommentarer
    1. Denne redsle for dyra våre – og at det skal være noe galt med de <3 Godt det ikke var noe! Og at det var tid for flåttmiddel igjen!
      Våren er her sakte men sikkert 🙂

    2. Håper at medisinen har begynt å virke og at Embla har det bedre 💓 Ja kalenderen forteller oss at det går mot vår, men jeg vet ikke helt om naturen har fått det med seg. I dag er det ikke så ille her i Oslo, solen skinner og himmelen er nesten blå. Ha en fin fredda 🤗

      1. Det ser ut som det går fremover, så jeg krysser fingre.

        I dag er det ikke mye som minner om vår her… 2-3 grader og haglbyger.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg