Livets forgjengelighet

Jeg blir alltid tankefull når jeg har fulgt noen til graven. En dag skal jeg selv sitte der og ta farvel med egne foreldre – det er en tanke som nesten ikke er til å holde ut. Men jeg vet jo at det er slik livet er, og jeg skal jo selv også dø en dag. Det skal vi alle. Er det én ting som er sikkert, er det nettopp det. Når det skjer vet vi jo ikke – døden kommer ofte når du venter det minst.

Derfor er det så viktig å ikke ha noe usagt den dagen det skjer, ikke ha noe uoppgjort. Livet er for kort til å kaste det bort på krangling om bagateller.

Det ble i hvert fall en verdig og vakker avskjed. Mine tanker går til de som har mistet en som sto de nær.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg