Hasteoperasjon

På søndag gikk hun på en 3 1/2 timers tur – i dag ble hun hasteoperert for livmorbetennelse. Stakkars Emblamoren min 🤍 Nå ligger hun her i sofaen, temmelig groggy.

Jeg klandrer meg selv at jeg ikke dro til dyrlegen mye før, men av og til er det vanskelig å se om en hund er syk. De er veldig flinke til å skjule smerte. Allmenntilstanden har vært god, men jeg har vært urolig for har sett blodflekker. Hun hadde løpetid før jul og da jeg igjen så blodflekker i januar, tenkte jeg det var en hormonforstyrrelse. For hun har hatt god appetitt, vært kvikk og fin på alle måter.

Nå i kveld er hun tydelig preget, skal bare ligge inntil meg. Jeg sitter nå her, tenker hun skal få all den nærheten hun trenger.

Det jeg ikke likte å høre, var at de også fant en kul, på størrelse med en plomme. Det trenger ikke være kreft, men nå er den i alle fall sendt inn. Svar kommer i neste uke.

Jeg blir nesten fysisk dårlig selv når dyrene blir syke. Heldigvis pleier de å komme seg relativt fort etter en operasjon så jeg håper hun er mer kvikk i morgen.

6 kommentarer
    1. Nylig gjennomgått med to av tre her, samt at ei av dem har noe helseissues enda som vi prøver å håndtere. Føler med deg her 🥰🐰

      1. Takk 🥰
        Ja, da vet du hva det vil si… så du noe tegn? Jeg tenker jo at jeg skulle gått til dyrlegen for lenge siden, men slik blir det jo alltid når man vet.

        1. Fuktig underliv. Vi dro til veterinær med en gang så det ble ikke akutt. Med hun vi passer ble det akutt fordi hun var hos sin matmor som venta og venta, da ble beskjeden operer NÅ ellers…

    2. Det er vondt når dyra våre blir syke, men det er ikke alltid like lett å fange opp sykdom. Det vet jeg fra kattene mine, men jeg har jo allikevel klandret meg selv. Hun har det godt og kan hvile inntil deg til hun føler seg bedre. Håper det ikke var noe alvorlig med kulen de fant. Masse klemmer til både Embla og deg ❤️

      1. Takk ♥️ Nei, de er flinke til å skjule smerte. Og selv om jeg har sett små, små tegn, har jeg likevel sagt til meg selv at dette ikke var noe for hun har jo vært så klikk.

    3. Åh, huff, stakkars lita. Hun er uansett heldig som har en menneskemamma som tar så godt vare på henne! Håper kulen ikke er ondartet! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg